Roliga historier

Skepp ohoj !


Jejje har sove hos mej till idag.

Igår så gjorde vi en massa filmer.

Vi gjorde en där vi lekte en lek.

O en som handlade om ; BEHÖVER DU HJÄLP ? RING POLIA !

O så gjorde vi våran dans i alla filmer.

O sen så gjorde vi ett program.

De heter Nu och föralltid.

Vi hade en frågetävling o om kan kan svaren så ska man meila in de till oss.

Frågorna va så här;

1. Vem sjunger låten Sheena is a punkrocker.

2. Vem har skrivit boken bästisar.. Det är samma författare till böckerna om Tracy Beaker.

3. Hur många fötter o händer har åtta människor tillsammans.

4. Hur högt kan en elefant hoppa.


Det var alla frågor.

Efter vi hade gjort filmen o mkt annat så skulle jag o Jejje kvällsfika.

När vi hade gjort det o började plocka undan så började Jejje prata om sin semster som hon ska fara på.

O så plötsligt säger hon,

- Ska du kasta en heel ost ?!

Hahah asså ja var inte vaken i vad jag gjorde jag lyssnade bara på Jejje, o så hade jag kastat hela osten som nästan var ny öppnad ;ö

Ja o sen så la vi oss o pratade lite, vi skulle komma på egna roliga historier.

Vi var ju väldigt trött så vo garvade åttråkiga historier oxå men så här var dom iaf,

Min;

Det var en gång ett päron som var ute på en promenad o då mötte han en apelsin, o då sa apelsinen,

-Det här är min farmor.

Päronet svarar,

- Vad lång den är, och fin var han oxå för att vara så gammal.

Apelsinen säger då,

- Det är en HON ditt päron.

Hahahha fattar du ??


Sen kom jag på en till o den va så här;

Det var en gång en ärta som var ute på en promenad o då mötte han en majs, o då sa majsen,
- Det här är min farmor.
Ärtan svarar
- Vad lång den är, o fin var han oxå för att vara så gammal.
Majsen säger då,
- Det är en HON din ärtjärna.
- Min järna är ingen ärta det är JAG.

Hahah fattar du ? Ah ?

O Jejje kom på den här;
Det var en rysk en tysk och en Bellman som var vid ett stup, o så ramlade dom ner,
Då sa bellman,
- Ett stuprör skulle vara bra.
Hahhahahah =)


O så kom hon på en till,
Fast jag skriver in den senare för den kommer jag inte riktigt ihåg.


Men jag kom på en gåta;
Min mormor har en bästa vän, det är en kråka.
Mormor har linser i ögonen,
löständer i munnen,
och sina gamla hörapparater i öronen.
men vad har hon i näsan ?

Svar; Sin bästa vän, kråkan ! (Snorkråka)
Hahah "Emilia"
Ja vi hade väldigt kul faktiskt,
Men nu så bäddar Ludde till i sängen så ska mysa lite m han sen ska ja va mä Jejje igen men hon är hos tandläkaren nu,
Puss hej tjollahopp !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0