systemkamera, blåbilen, och kompisar! :D

hejsan igen !

imorse när jag vaknade så fikade jag och gjorde mej klar, för att sen fara in till birsta med mamma och pappa.
jag skulle kolla på en system ;) så först åkte vi in te media markt, där pappa såg en blå bil på parkeringen, o han bah"äre ralph som är här?" vi gick in, jag kollade på kameror, sen vare nån som jobbade där, hon berättade om kamrerna osådär, jag fastnade för en, haha, jag har lätt för sånt, är det en sak jag gillar, så kan ja inte ändra mej typ ;) ah, men det var nikon d3000 då som jag fastnade för :p men mamma och pappa tyckte ändå vi skulle kolla på några andra ställen, så då for vi till elgiganten tror jag de var. då såg vi den där blåbilen igen xp haha, men vi gick in och kollade, men man kunde typ inte testa kamrerna o så där, så då vart jag lite sur, och ville inte vara där mer, så då for vi till siba! blåbilen var även där ;) men iaf, där hittade jag den där nikon d300 igen, men för några hundringar billigare :D en tjej som jobbade där berättade att hon hade köpt den för nå dagar sen och hon tyckte den va bra o sådär :) så då bestämde jag mej för att köpa den :) jag köpte lixom inte den bästa kameran man kan hitta, jag köpte mer en "nybörjar kamera". och de är väl bra de :p ja är ju ändå nybörjare kan man väl säga, de är ju inte förns typ nu jag fastnat  för att knäppa kort och sådär. men de blir nog bra de. ah, jag köpte ju kameran där, sen så ville jag ha minneskort och en kamera väska oxå, men då fanns de nåt kit för just nikon, med minneskort och en kamera väska för ett rimligt pris, så varför inte lixom? de var 2 st minneskort på 2.0 gb också en grå/svart kamera väska. kanon! :D jag köpte en hårddisk till datorn också, så jag kan spara alla mina bilder, så ja, idag försvann några tusenlappar, men jag är härligt nöjd! ett tag vart jag lite sur där, för jag trodde de skulle bli sketa dyrt, jag hade sikta in mej på 5000. men de blev inte så mkt mer, ca. 6000 kanske :p lite mindre :)
sen så skulle mamma och pappa kolla på dynor, då for vi till typ jysk, där var blåbilen igen XD hahah, vi förföljde den nog ;) nämen!
dom hittade inga dynor, så då for vi till plantagen, men där var inte blåbilen, och vi hittade inga dynor, så sen for vi hem!

när jag kom hem åt jag en macka, sen satte jag kameran på laddning. efter de traskade jag iväg till jenny där frida och johannes oxå var, vi spelade guitar hero, haha, sämst jag är x) sen cyklade vi till macken, för johannes skulle köpa nåt o äta :p frida skjutsade mej på paketiiis xp
när vi kom hem till jenny igen såg vi bara på tv, ah, men sen skulle både jag och johannes hem, så då sa vi adjö och good bye ;)

haha, och ja, sandra har komme hem nu ;p med lite förseningar osådär, ja, så är hon äntligen hemma!

nu väntar jag bara på mat, är så jäkla hungrig, efter maten ska jag kanske testa kameran lite mer och lära mej vad som finns på den, sen kanske kvällen skulle tillbringas med agnes, men får se hur de blir.. imorrn ska jag nog va m jenny iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0