långt inlägg om hela min dag! ;)

tjaooo blooggen! haha

(bilderna är tagna med issas mobil ;p)

idag så var man ju på kom ut m klassen då, nån ute grej i sidsjön ;) först när vi kom dit skulle vi gå nåt varv runt sjön, vilket var jätte härligt efter som det var strålande sol och klarblå himmel! sen vid ett ställe vare fullt med fåglar ;) det var en svan på land, som man kunde gå rätt nära, här är sötisen! :D


sen satte jag, issa och agnes oss på en bänk och njöt av solen och värmen :D när vi kom tillbaka efter att ha gått ett varv så skulle vi paddla kanot x) hahaha! jag skulle paddla med agnes, och issa som har bryte handen kunde ju inte paddla rå ;p men hon fick åka med i min och agnes kanot, och sitta i mitten. vilket var bra, eftersom hon läste kartan, sa vart vi skulle svänga o.s.v ;) vi skulle typ "orientera" (stavning?) alltså. vi skulle paddla kanot runt hela sjön och på 6 olika ställen fanns de lappar med 3 bokstäver på, dom skulle man skriva upp, och sen bilda ord av.
man var ju lite skraj för att paddla kanot, eftersom den här läraren som var där hade typ hållt ett helt föredrag att de var askallt i vattnet, och om man ramlade i skulle man bli astrött på en gång och tjoho x)
de första issa gjorde när vi satt oss i kanoten var att tappa kartan i vattnet xD AHHAA. sopa♥ man bah 'ISSAAAAAAAAH :@@@@' typ x) men vi fick upp den, och den var inplastad som tur var ;p så då skulle vi alltså komma ifrån bryggan, då paddlade jag och agnes framåt o bakåt, hitåt o ditåt, utan att komma nån vart typ xp jag satt och skrek och dom på land stod och skrattade åt oss x) hahaha! men tillslut kom vi iväg, då gick de helt okej, sen skulle man leta efter den där lappen vid en bäck, då springer issa med kartan på sidan om bäcken, och gissa, då tappar hon den i vattnet igen x) hahahaha!
men de gick iaf bra sen, vi lyckades hitta alla lappar! men när vi kom iland hade alla redan äte lunch, så då vare bara vi som fick äta ;p men de gick ju de mäd. sen skulle man bilda så många ord som möjligt som har med frilufsliv att göra av bokstäverna som stod på lapparna. och jag, issa och agnes borde vunnit, för vi lyckades göra ca. 50 ord. medan dom som hade näst mest hade ca. 30 ord :)

när vi hade gjort de så gick vi i skogen och kollade efter bäverspår, sen skulle vi vänta på bussen, men det var ca. 45 minuter kvar tills den skulle komma, så då satte jag, issa och agnes oss på en äng, full med maskrosor och myste, sen knäppte vi lite kort oxå :D

bilderna va på issas mobil, sen hann hon inte skicka alla, så de är drf de är flest bilder på mej. (bara nåt jag säger för att ha en anledning till att vara lite ego 8)) hahah, nää, men de va så ;p

sååååå!

sen gick vi upp till busshållsplatsen där resten av klassen var, och då tog jag av mej till t-shirt ;) så gick inte i jackan hela tin. och där uppe va man jobbig, inte jag alltså x) men andra ._.
sen när bussen äntligen kom så... varen proppfull -.- det var lika många som stod upp som satt ner, och så vare asavarmt. men efter ett tag fick jag och agnes en plats iaf, så då satt jag i hennes knä. då satt vi breve en söt liten gubbe, som satt med sin nya samsung mobil. han hade GPS på den. han satt och visade oss den, hur man kunde ändra skala o grejer x) haah. sen när han gick av fick man ett helt eget säte, nice.
jag klev av vid tempo för jag höll på dö. där kom mamma och hämtade mej, issa och sebbe. då for man hem.
hemma åt jag lite glass, med kolasås och digge. sen bytte man om till bikini och så jobbade man lite på brännan ;) hahaha. jag somnade i solstolen där jag satt och njöt. så när jag vakna var jag helt död typ, och frös o tjosan.. menmen.
vid 18.00 typ for jag till thule där man skulle ha träningsmatch mot 98:orna ;) och de gick ju underbart. förlora med 1-3 eller 1-4. hahaha, vi sög :D men inte varte nån sur min från min sida ändå inte.
när jag kom hem efter de tränade jag liiite fotbollsskott sen tog jag ner tvätten. efter de gick jag in och tog mej en dusch, och nu sitter jag här.

härlig dag de här :) och vädret var absolut ingenting att klaga på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0